می خواهید با کناف ضد حریق آشنا شوید؟ قصد دارید برای اجرای این گونه دیوار ها اقدام کنید اما در انتخاب آن ها با چالش مواجه شده اید؟ برای آشنایی با ویژگی های دیوار کناف ضد حریق خوب است بدانید که این متریال ها به صورت پیش ساخته تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات در برابر آتش بسیار مقاوم بوده و به دلیل داشتن الیاف فایبرگلاس کاملا ضد حریق هستند. برای اجرای یک نمونه مناسب از این دیوار ها کافیست که به مجموعه کیان دکور مراجعه کنید.

بررسی ویژگی های دیوار کناف ضد حریق

قبل از آن که برای ساخت ساختمان و نوسازی آن ها اقدام کنید، خوب است که با مدرن ترین متریال های مورد استفاده در این حوزه بیش تر آشنا شوید. یکی از جدید ترین مواد اولیه مورد استفاده در این مسیر، کناف های ضد حریق هستند. برای آشنایی با ویژگی های دیوار کناف ضد حریق خوب است بدانید این متریال ها با نوآوری های خلاقانه ای تولید می کنند. این محصولات در حقیقت گچ برگ هایی هستند که در برابر آتش مقاوم بوده و از الیاف فایبر گلاس در وسط آن ها استفاده شده است.

این صفحات به گونه ساخته شده اند که آتش را در خود خفه کرده و از گسترش آن جلوگیری می کنند. این نوع کناف ها از نظر ظاهری نیز با دیگر نمونه ها متفاوت بوده و از روی شکل نیز قابل تشخیص هستند. در قسمت پشت و روی این متریال ها کاغذ گرافتی به رنگ صورتی دیده می شود. در وسط سطح پشتی این محصولات کلمه Knauf با رنگ قرمز و همچنین تاریخ و زمان ساخت نیز چاپ شده است.

مزایای کناف ضد حریق

حال که با ویژگی های دیوار کناف ضد حریق آشنا شدید، خوب است که مزایای استفاده از این متریال ها را نیز بشناسید. این محصولات کامل ضد حریق بوده و در برابر آتش و حرارت بسیار مقاوم هستند. از طرفی بسیار سبک وزن بوده و استفاده از آن ها مقرون بصرفه است. استفاده از این نوع کاف ها سبب می شود تا در صورت بروز آتش سوزی از گسترش آن جلوگیری شود. این متریال ها به دلیل سب بودن، کار با آن ها بسیار راحت بوده و در مدت زمان کوتاهی نصب می شوند. از طرفی به دلیل ساده بودن فرآیند نصب این محصولات، هزینه های بسیار کمی برای اجرا نیاز دارند.

البته دقت داشته باشید که راحت بودن اجرای این نوع دیوار کناف به این منظور نیست که هر کسی می توان برای نصب آن ها اقدام کند. علاوه بر همه این ها اگر برای اجرای دیوار ها از این نوع متریال ها استفاده شود، وزن ساختمان به شدت کاهش می یابد و به دلیل عایق بودن در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود.

کاربرد دیوار کناف ضد حریق

حال که با ویژگی های دیوار کناف ضد حریق آشنا شدیم، خوب است که موارد استفاده از این متریال ها را نیز بشناسیم. از این نوع دیوار ها بیش تر در مواردی استفاده می کنند که احتمال آتش سوزی وجود دارد. معمولا برای اجرای دیوار های پوششی و دیوار جدا کننده و همچنین اجرای سقف های کاذب از این نوع متریال ها استفاده می کنند. اگر برای اجرای دیوار های جدا کننده در فضای داخلی ساختمان ها از این نوع متریال ها استفاده کنید، آتش را در پشت خود به دام انداخته و از گسترش آتش جلوگیری می شود. برخی اوقات نیز در بازسازی بنا های قدیمی و پوشش دهی تاسیسات، داکت ها و چاله های آسانسور نیز از انواع پوششی این دیوار ها استفاده می کنند.

با اجرای این نوع دیوار ها به خوبی از گسترش عمودی دود و آتش بین طبقات مختلف ساختمان جلوگیری می شود. اگر از این متریال ها برای اجرای سقف کاذب استفاده شود نیز از گسترش آتش در فضای داخلی و همچنین بین طبقات بالایی و پایینی ساختمان جلوگیری می شود.

کاربرد دیوار کناف ضد حریق
کاربرد دیوار کناف ضد حریق

نکات مهم در رابطه با دیوار کناف ضد حریق

پس از آن که با ویژگی های دیوار کناف ضد حریق آشنا شدید، خوب است که نکات مهمی در این رابطه بدانید. مهم ترین مواردی که در اجرای این نوع متریال ها باید مورد توجه قرار دهید، عبارتند از:

  • مشخصات فیزیکی و شیمیایی این محصولات باید با استاندارد های ملی مطابقت داشته باشند.
  • در زمان انتخاب کناف ها باید به ضخامت آن ها توجه کنید و با توجه به نوع کاربری که برای آن ها در نظر گرفته اید، نمونه مناسبی را انتخاب کنید.
  • نصب قطعات فولادی قاب نگهدارنده ی این دیوار ها باید با استاندارد ASTM C754 مطابقت داشته باشد.
  • در اطراف باز شو ها، درب و پنجره ها باید از پروفیل زیرسازی مناسبی استفاده شود.
  • در رابطه با درز میان صفحات این متریال ها باید استاندارد ASTM C754 رعایت شود.
  • در استفاده از این متریال ها باید استاندارد های زیست محیطی را مد نظر داشته باشید.
  • میزان مقاومت این محصولات به ضخامت و تعداد لایه های آن ها بستگی دارد.
  • قسمت زیرین این نوع کناف ها باید به خوبی بتونه شود تا از نفوذ آتش به داخل آن ها جلوگیری شود.

ضخامت دیوار کناف ضد حریق

یکی از مهم ترین ویژگی های دیوار کناف ضد حریق که باید به آن ها توجه شود، ضخامت می باشد. این متریال ها را در ضخامت های مختلفی تولید کرده و در موارد گوناگونی از آن ها استفاده می کنند. معمولا این محصولات را با ضخامت های ۱۲ تا ۱۸ میلی متر تولید کرده و به بازار می فرستند. برای اجرای دیوار های پوششی، دیوار جدا کننده و همچنین نصب سقف های کاذب معمولا از نمونه هایی از این متریال ها با ضخامت ۱۲.۵ میلی متر استفاده می کنند.

در شرایطی که احتمال بروز ضربه و فشار در آن ها وجود داشته باشد، از ضخامت ۱۵ میلی متر این نوع کناف ها استفاده می شود. در شرایطی که احتمال وقوع ضربه و فشار های سنگین بسیار زیاد است، باید از انواع ۱۸ میلی متری این نوع متریال ها استفاده شود.

ضخامت دیوار کناف ضد حریق
ضخامت دیوار کناف ضد حریق

اجرای کناف ضد حریق با کیان دکور

اگر قصد دارید با ویژگی های دیوار کناف ضد حریق آشنا شده و برای اجرای این نوع دیوار ها اقدام کنید، می توانید از تیم کیان دکور کمک بگیرید. این مجموعه با در اختیار داشتن یک تیم اجرای مناسب و استفاده از متریال های مرغوب و با کیفیت، بی نظیر ترین نمونه از این سقف کاذب کناف ها را اجرا می کند. این مجموعه هزینه های بسیار کمی بابت اجرای کناف از مشتریان دریافت کرده و در مدت زمان بسیار کوتاهی کار را به پایان می رساند.

کلام آخر ویژگی های دیوار کناف ضد حریق

ویژگی های دیوار کناف ضد حریق را به خوبی معرفی کردیم. این محصولات به خوبی آتش را در درون خود نگه داشته و از گسترش آن جلوگیری می کنند. از طرفی بسیار سبک و کم وزن بوده و کار با آن ها ساده و راحت می باشد.این مدل می تواند برای سقف کاذب سرویس بهداشتی نیز گزینه مناسبی باشد. این متریال ها طول عمر مناسبی داشته و استفاده از آن ها بسیار مقرون بصرفه می باشد. معمولا برای اجرای انواع دیوار های پوششی، دیوار جدا کننده و انواع سقف های کاذب می توان از این متریال ها استفاده کرد.

سوالات متداول برای ویژگی های دیوار کناف ضد حریق

  1. منظور از کد ضد حریق کناف چیست؟

هر یک از این متریال ها تا زمان مشخصی در مقابل آتش مقاومت می کنند، از این رو یک کد اختصاصی را می توان برای آن ها در نظر گرفت.

  1. منظور از کد ضد حریق ۹۰ چیست؟

منظور این است که این محصول حدود ۹۰ دقیقه در برابر آتش مقاومت کرده و بعد از آن پایداری خود را از دست می دهد.

  1. کدام نمونه از این کناف ها بیش ترین مقاومت را در برابر آتش دارند؟

معمولا انواعی از این محصولات که با کد ۱۸۰ تولید می شوند، بیش ترین مقاومت را در برابر آتش سوزی دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =